Produkcja gadżetów reklamowych jest obecnie jednym z podstawowych elementów kampanii reklamowych. Niemalże wszyscy reklamodawcy dbają, aby oferta ich firmy była wyeksponowana za pomocą gadżetu. Jest to opłacalne i, jak pokazuje praktyka, pomaga przyciągać nowych klientów. Wśród gadżetów, o których mowa, poczesne miejsce zajmują balony. Są to przedmioty powszechnie znane i lubiane, największą radość sprawiają zaś dzieciom. Nie zmienia to faktu, że mogą być także produkowane z myślą o dorosłych. Wszystko zależy od konkretnej sytuacji i celów danej firmy.
Jest jednak jeszcze jedna bardzo istotna rzecz jeśli chodzi o produkcję balonów przeznaczonych do celów reklamowych. Kwestią tą jest kolorystyka. Aby balony z helem, jak również wszelkie inne gadżety były atrakcyjne, muszą posiadać odpowiednie kolory. Czym się kierować przy ich doborze?
Przede wszystkim kolorystyka tych przedmiotów powinna pasować do koloru loga danej firmy. Tylko wtedy będzie to spójny projekt, przyciągający uwagę klientów. Słowo „pasować” można jednak rozumieć wielorako. Po pierwsze powinny to być kolory podobne do siebie, różniące się jedynie odcieniami, albo też kolory, które dobrze łączą się ze sobą. W innym przypadku mogą to być dwie zupełnie odmienne barwy, które stworzą atrakcyjny kontrast. Jeśli np. logo danej firmy ma ciemne barwy, dobrze wypadnie przedstawione na białym tle.
Balony z helem powinny także występować w modnych barwach. Chodzi tutaj przede wszystkim o kolorystykę pasującą do panującej aktualnie pory roku. Wielobrawne balony z helem są właściwe dla okresu letniego, zimą kolory te powinny być bardziej stonowane, chyba że jest to akurat okres bożonarodzeniowy. Wówczas wielość kolorów, barw i odcieni również będzie plusem.
Gadżety, o których mowa, mogą także nawiązywać kolorystyką do konkretnego wydarzenia, organizacji lub państwa. Wszystko zależy, w jakim konkretnie celu zostały wyprodukowane. Np. balony emitowane z okazji święta państwowego mogą nosić kolory odpowiadające barwom narodowym.