Współcześnie korzystanie w reklamie z urządzeń elektronicznych i różnego rodzaju gadżetów jest bardzo popularne. Jest tak, ponieważ współcześnie bardzo liczy się, aby zaskoczyć potencjalnego klienta – odbiorcę treści reklamowych. Zaskoczenie wymaga natomiast podjęcia nietuzinkowych kroków. Stąd też wykorzystanie w reklamie wspomnianych przedmiotów czy urządzeń pomaga często osiągnąć cele, założone na początku każdej kampanii reklamowej. Osiągnięcie tych celów oznacza, że klient jest naprawdę zainteresowany reklamą i być może nabędzie produkt albo usługę, które się reklamuje w ten sposób.
Wspomnianymi przedmiotami wykorzystywanymi w działaniach o charakterze reklamowym mogą być np. balony z helem. Są to doskonałe w oddziaływaniu na klienta gadżety reklamowe, których największą zaletą jest to, że są bardzo lubiane w społeczeństwie. Mogą też być wykorzystane na bardzo wiele sposobów. Jednym z tych sposobów jest promowanie treści reklamowych poprzez rozdawanie.
Aby przeprowadzić owo rozdawanie prawidłowo, należy po pierwsze przygotować odpowiednią treść reklamy znajdującej się na balonie – w formie nadruku. Przykładem firmy, która tego rodzaju działania stosuje może być sieć telefonii komórkowej Orange. Sieci telefonii komórkowej, w sensie ogólnym, kierują swoją reklamę głównie do ludzi młodych, którym efektowna reklama może tym bardziej przypaść do gustu. Rozdawanie należy prowadzić w miejscach, gdzie ludzi jest dużo. Można wykorzystać do tego imprezy plenerowe, jak koncerty czy festyny. Można też wybrać takie punkty jak centra handlowe, parki, siedziby sieci Orange, itp. Ważne, by można było w ten sposób pozyskać wielu nowych klientów.
Poza samym rozdawaniem, balony z helem mogą być też wykorzystane jako tzw. reklama latająca. Owa reklama to nic innego jak wypuszczenie balonów w powietrze. Służy to temu, aby widoczność reklamy znacząco zwiększyć. Jest to bardzo efektowna forma reklamy, która z całą pewnością może podobać się młodym ludziom, a więc głównej grupie docelowej klientów.
Warto też dodać, że wspomniane balony z helem są w reklamie sieci Orange coraz popularniejsze, co wynika ze skuteczności ich przekazu.