Nawet jeśli gadżet reklamowy będzie użytkowy to i tak powinie również ciekawie się prezentować. Jednym słowem nawet jeśli zdecydujemy się na taki gadżet promocyjny jak na przykład długopis, z którego każdy korzysta, to nadal musi on być jeszcze elementem promocyjnym. W związku z tym należałoby zadbać o jego wygląd, jak i kształt. Wszystko to trzeba zaprojektować jeszcze zanim gadżet reklamowy zostanie wręczany potencjalnym jak i obecnym klientom. W tym przypadku korzystamy z dość popularnego gadżetu reklamowego. Dlatego właśnie dodatkowo należy zwrócić uwagę na jego oryginalność, którą nadaje się poprzez wybranie kształtu i koloru samego produktu, a także nadruku, który zostanie na nim umieszczony.W związku z tym długopisy reklamowe powinien mieć przede wszystkim ciekawy kształt, który jak najbardziej jeśli to tylko możliwe, powinien nawiązywać do reklamowanego produktu lub też usługi. Nie mniej jednak jednocześnie taki gadżet reklamowy musi być zdolny do funkcjonowania zgodnie z przeznaczeniem. Zatem musi wygodnie się nim pisać. W związku z tym nie zawsze jest to możliwe, by połączyć ciekawy kształt i funkcjonalność. W związku z tym warto nadawać kształty elementów wyposażania takiego gadżetu reklamowego. Mamy przecież przycisk do uruchamiania długopisu jak i element służący do jego zawieszenia. To właśnie im należy nadawa różne kształty.
W pozostałych przypadkach długopisy reklamowe mogą mieć po prostu oryginalne kolory, a także wzory. Chodzi o to, że nie musimy na nich umieszczać tylko i wyłącznie tekstów reklamowych. Po pierwsze nie zmieści się ich tam zbyt wiele, a po drugie mało kto będzie na treść zwracał uwagę. Zatem warto przyciągnąć zainteresowanie klientów poprzez ciekawe wzornictwo nadrukowane na gadżecie reklamowym.
Jednym słowem długopisy reklamowe przyciągają uwagę przede wszystkim swoim wyglądem, a dopiero później można ewentualnie zauważyć napisy jakie są na tych gadżetach reklamowych umieszczone. Jednym słowem w takiej sytuacji im mniej treści tym lepiej. Zatem warto umieścić tutaj ciekawe wzory i dekoracje, a z treści jedynie nazwę reklamodawcy.