Gdy podaż przewyższa popyt
Gdy początek lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia przyniósł nam dużą swobodę prowadzenia działalności gospodarczej, jak przysłowiowe grzyby po deszczu zaczęły pojawiać się nowe firmy prywatne. Działające wówczas przedsiębiorstwa państwowe przechodziły sukcesywnie prywatyzację, a ich miejsce zajmowali prywatni przedsiębiorcy zapełniający rynek swoimi usługami i produktami. Nowa sytuacja gospodarcza związana wpierw była z ogromnym zapotrzebowaniem niemalże na każdą usługę i każdy wyprodukowany produkt. Z czasem jednak w niektórych branżach podaż zaczęła przewyższać popyt, a przedsiębiorcy musieli udowodnić otoczeniu, że ich działalność jest zdecydowanie bardziej wartościowa, aniżeli działalność konkurencji.
Jak wypromować lokalnego przedsiębiorcę?
Współczesne prowadzenie biznesu wiąże się więc nie tylko z wdrożeniem wysokiej jakości metod pracy i stosowanych narzędzi. Aby znaleźć możliwie jak największą liczbę klientów, konieczne jest wpierw pokonanie wszechobecnej konkurencji. Gdy istnieje potrzeba wejścia na lokalny rynek, sprawa wydaje się trochę łatwiejsza, aniżeli w przypadku chęci świadczenia usług na terenie całego kraju. W tym przypadku stosowane narzędzia marketingowe są zdecydowanie mniej kosztowne.
Jednym ze sprawdzonych sposobów na zyskanie sympatii otoczenia jest obdarowanie ich gadżetami reklamowymi. W niektórych przypadkach sprawdzą się zwykłe krówki reklamowe rozdawane w miejsc dużych skupisk, lub inne gadżety reklamowe. Konieczne jest też nagłaśnianie informacji o działalności przedsiębiorcy w lokalnych mediach (telewizja kablowa, miejscowa prasa). Podobnie jak wymienione wyżej krówki reklamowe działają również ulotki promocyjne, które zawierają nie tylko nazwę i logo przedsiębiorcy, a również podstawowe dane o jego działalności.
Słodycze reklamowe na ocieplenie wizerunku firmy
Każdy przedsiębiorca powinien dbać o wypromowanie swojej marki. Od tego, jak firma postrzegana jest w otoczeniu, uzależniony jest pośrednio jej sukces. Nawet zwykłe krówki reklamowe rozdawane na ulicy przypadkowym przechodniom mogą ocieplić wizerunek przedsiębiorcy i wpłynąć na zmianę preferencji potencjalnych klientów względem reklamującej się firmy.