Współcześnie reklamowanie się jest nieodzownym elementem prowadzenia każdej działalności gospodarczej. Reklama we wszystkich formach jest konieczna, ponieważ w każdej branży rośnie konkurencja. Poszukiwanie nowoczesnych form marketingu to odpowiedź na zapotrzebowanie klientów. A nowoczesne formy marketingu są często związane z gadżetami reklamowymi. Sprawa ta dotyczy także sklepów z zabawkami, które, jak wiele innych przedsiębiorstw, przeżywają okres bardzo szybkiego nasilania się konkurencji. Dystrybucja gadżetów reklamowych jest czynnością, którą większe sklepy z zabawkami bardzo chętnie podejmują.
Wśród samych gadżetów najskuteczniejsze w marketingu są te, które łączą elegancki wygląd i praktyczne zastosowanie w życiu codziennym potencjalnego klienta. Dlatego też kubki reklamowe mogą być doskonałym przykładem – ich praktyczne zastosowanie w sytuacjach życia codziennego nie podlega dyskusji. Podobnie jest z wyglądem. Jeśli są one wzbogacone o nadruki, a często tak jest, wówczas jest to produkt piękny i przydatny ludziom.
Liczy się też dystrybucja. Przechodząc do tej kwestii, należy zaznaczyć, że odbywa się ona głównie poprzez rozdawnictwo. Jest to spowodowane faktem, że gadżety reklamowe przede wszystkim powinny być wręczane klientom jako darmowe podarunki. Kubki reklamowe mogą być rozdawane na terenie sklepu z zabawkami. Są to wówczas prezenty dla tych, którzy dokonali zakupu albo też wydali na te zakupy konkretną sumę pieniężną. Prezent może być też przywiązany do konkretnego produktu. Po jego zakupie klient ów otrzymuje podarunek, o którym mowa. Najlepiej, jeśli dany kubek posiada nadruk przeznaczony dla dzieci – wówczas jest możliwość zainteresowania najmłodszych klientów swoją ofertą.
Kubki reklamowe można także rozdawać w innych miejscach, w tym przede wszystkim ruchliwych, gdzie zwykle jest dużo ludzi, w tym przede wszystkim ludzi z dziećmi, albo samych dzieci (w końcu to one są bezpośrednimi klientami sklepów z zabawkami). Takie miejsca to parki, okolice większych placów zabaw, okolice szkół, itp.