We współczesnym marketingu bardzo ważne jest dopasowanie treści reklamowych do konkretnych grup odbiorców – znacząco ogranicza to koszty, a także pozwala na szybsze zrealizowanie celów kampanii. Grupy odbiorców mogą być rozmaite: dzieci, kobiety, mężczyźni, mieszkańcy danego regionu, itp. Każda grupa charakteryzuje się nieco innymi oczekiwaniami, gustami oraz potrzebami, jeśli chodzi o treści reklamowe i przedmiot reklamy (reklamowane produkty i usługi), dlatego też tylko dostosowanie tychże aspektów do grup daje prawdopodobieństwo skuteczności kampanii reklamowej. Wśród działań o charakterze marketingowym, które dopasowują się do grup odbiorców, wymienić należy dystrybucję gadżetów reklamowych.
Wśród grup docelowych rosnącym zainteresowaniem reklamodawców cieszy się młodzież. Jest to grupa coraz istotniejsza na rynku reklamowym. Przykładem gadżetu skierowanego do tej grupy może być natomiast odzież reklamowa. Jak ją przygotować, aby była atrakcyjna dla ludzi młodych?
Najważniejsze jest, aby przypadła młodym do gustu. Odzież reklamowa, tak jak każda odzież, musi być nowoczesna i uwzględniać współczesne trendy mody. Dla ludzi młodych jest to niezmiernie ważne, ponieważ aspektom mody poświęcają oni bardzo uwagę przy wyborze odzieży. Dotyczy to wszystkich elementów odzieży, jak spodnie, sukienki, bluzy, koszulki, itp.
Ponadto odzież reklamowa dostosowana do ludzi młodych powinna (może, ale nie musi) zawierać w sobie motywy oraz elementy nawiązujące do tematów atrakcyjnych dla młodzieży. Elementy te mogą być wyrażone graficznie albo słownie. W przypadku ludzi młodych, jak się wydaje, motywy graficzne odgrywają nieco mniejszą rolę, ze względu na fakt, że są one kojarzone przede wszystkim z elementami atrakcyjnymi dla dzieci. Dlatego też dla młodzieży warto przygotowywać teksty słowne, nawiązujące do tematów takich jak nowe technologie (w tym komputery i internet), motoryzacja, sport, gwiazdy muzyki, filmu, itp. Wszystko to można wyrazić w sposób atrakcyjny, często śmieszny lub pouczający.