Mówiąc o słodyczach biorących udział w kampaniach reklamowych, najczęściej myślimy o niewielkich osiedlowych sklepach, których klienci częstowani są cukierkami podczas robienia codziennych zakupów. Tymczasem ten swoisty sposób na pozyskiwanie sympatii i lojalności klientów wykorzystywany jest dziś przez większość dużych przedsiębiorstw i innych instytucji dbających o wykreowanie dobrego wizerunku i spopularyzowania swojej marki. Cukierki, czekoladki, lizaki to dziś nieodłączny element każdej profesjonalnej kampanii reklamowej.
Dlaczego słodycze reklamowe mają dużą skuteczność?
Słodycze zawsze kojarzą się wszystkim z miłymi odczuciami. Od dzieciństwa prawie każdy z nas kojarzył je przecież z chwilami radości i przyjemności. Słodycze były dawane jako prezenty, często stanowiły nagrodę za dobre zachowanie, a także kupowane były w okresie świąt i innych rodzinnych uroczystości. To właśnie takie miłe skojarzenia, jakie związane są ze słodyczami wykorzystywane są najczęściej do budowania pozytywnej opinii o firmie i kojarzenia jej również z miłymi emocjami.
Słodycze Reklamowe towarzyszą rozdawaniu ulotek promocyjnych, promowaniu się firm na branżowych targach handlowych, częstowaniu klientów podczas korzystania z oferty firmy, a także w wielu innych sytuacjach. Ich skuteczność jest często porównywalna z innymi gadżetami reklamowymi, które są znacznie droższe.
Kto powinien stosować słodkie gadżety reklamowe?
Czekoladki, cukierki, lizaki i inne słodycze reklamowe to dobry sposób na dotarcie do bardzo dużej liczby potencjalnych klientów firmy. Z uwagi na niski koszt produkcji można je stosować nie tylko w stosunku do obecnych klientów firmy, ale również w stosunku do przypadkowych osób, które dotychczas nigdy nie zetknęły się z jej ofertą. Ważne jest w tym wypadku to, by wspomniane słodycze reklamowe posiadały odpowiednio personalizowane opakowania z firmowymi nadrukami. Gdy klasyczne krówki reklamowe, którymi najczęściej częstowani są klienci przedsiębiorstw posiadają odpowiednio atrakcyjne graficznie papierki, mogą stać się wyjątkowo skuteczna formą marketingu. Każde jednostkowe i zbiorcze opakowanie słodkich gadżetów reklamowych powinno posiadać nadrukowaną nazwę firmy, jej logo bądź inne cechy graficzne charakteryzujące firmę na zewnątrz. Możliwość skojarzenia słodyczy z nazwą firmy wpływa podświadomie na budowanie pozytywnych relacji z otoczeniem z budowaniem dobrego wizerunku firmy i kształtowania jej marki.